четвер, 22 жовтня 2015 р.

Чарівне слово доброоти

Мета:Вчити дітей доброті, сприяти через ігри прояв­ленню у них позитивних якостей характеру, виховува­ти морально-етичні норми життя.
Обладнання: Плакати, на дошці написані визначен­ня — доброта, доброчесність.

Хід заняття

Вчитель. Добрий день! Діти, сьогодні на виховній го­дині ми поговоримо з вами про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтрима­ти у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчин­ками — є складовими характеру нашого народу.
Діти, заплющіть очі, подумайте про щось добре, приємне саме для вас. Отже, у вас зараз гарний настрій, почнемо.
— Які ви знаєте українські прислів'я та приказки про людську доброту?
(Діти по черзі називають).
Наприклад:
— Добро всі люблять, та не всі роблять.
—  Без добра і лихо не родить.
—  Доброму скрізь добре.
—  Поживеш серед добрих — сам подобрієш.
Вчитель. А зараз я пропоную вам пограти.
 Гра перша. «Фея доброти»
Діти стають у коло, заплющують очі, простягають пе­ред собою руки, На рахунок: «один, два, три», вчитель не­помітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» іголосно каже: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», вихо­дить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.
(Якщо це дівчинка — фея, якщо хлопчик — ельф).
Фея доброти або добрий ельф торкається до кого-небудь із дітей «чарівною паличкою» та говорить про ньо­го щось приємне та добре. Та дитина, до якої торкнула­ся фея, повинна сказати що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по ко­лу дитині. Остання в колі дитина разом із феєю повто­рює все те добре, що вже діти сказали один одному.
 Друга гра. «Добрі чарівники»
Всі діти — добрі чарівники, які живуть у прекрасній країні Доброзичливості. Чарівники вирішили подарува­ти один одному добрі сюрпризи, Кожен із дітей по черзі починає малювати добрий сюрприз, а інші відгадують. Хто першим відгадає, тому цей подарунок і належить. З цих малюнків робиться виставка: «Добрі сюрпризи від чарівників».
 Гра третя. «Рецепти доброти»
Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати ре­цепти ліків від «людських хвороб». Діти діляться на па­ри. Кожна пара витягає картку з однією з назв «людсь­ких хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм і т. п.
Перемогу отримує та пара, яка придумає най­цікавіший рецепт — засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного.
 Гра четверта. «Чарівне слово: «добро»
Дітям запропоновано перерахувати чарівні словоспо­лучення привітання та побажання зі словом Добро(ий) та записати їх на дошці.
Наприклад: Привітання:                 Побажання:
—    Добрий ранок!             Доброї ночі!
—    Добрий день!                Доброго здоров'я!
—    Добрий вечір!                Всього доброго!
Далі діти діляться на декілька груп для виконання та­кого завдання: придумати та намалювати про те чи інше чарівне слово казку. А потім об'єднатися групами — об'єднати декілька казок в одну під назвою: «Чарівна казка добрих слів»
 Наступне завдання: назвати духовні характеристикилюдини, які починаються словом «добро». Діти стають у коло. Вчитель кидає м'ячик дитині за словом — доб­ропорядність. Далі ця дитина називає позитивну якістьлюдини зі словом добро і кидає м'ячик будь-якій дитині, яка стоїть у колі, і так далі.
Наприклад: доброзичливість, добродушність, доб­ропристойність, добросердечність, добросовісність, доб­рочесність і т. п. В кінці гри подякувати дітям за те, щовони знають так багато добрих слів.
 Гра п'ята. «Добре сонечко»
Запропонувати дітям уявити, що наше сонечко зак­рили хмарки. Сонечко треба врятувати. Для цього тре­ба, щоб кожна дитина по черзі назвала по одній пози­тивній якості людини, які ще не називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті).
Коли у сонечка вже достатньо променів — воно вря­товане від хмарок, посміхається і дякує діткам. В кінці діти складають казку (пісеньку) про добре сонечко.
 Гра шоста. «Дари доброти від Золотої Рибки»
Діти стають у коло. Запропонувати дітям уявити, щоЗолота Рибка подарувала людям скриню з дарами доб­роти. Діти перераховують все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий погляд, добре сло­во, добре серце, добрий намір і т. п.
Далі діти допомагають Золотій Рибці оживити її да­ри. Для цього діти повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-небудь доб­рий намір.
 Домашнє завдання. Намалювати добру чарівну іграшку-тварину, назвати її та скласти про неї казку.
 Підведення підсумків. 
Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим людям. Та навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопо­чуття людини, її долі засуджуються дорослими та од­нолітками.
Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне, у вашому серці. До зустрічі!

Немає коментарів:

Дописати коментар